Mester Média online marketing ügynökség

A Facebook közzétette a friss, ropogós számait a 2021 Q3-as, vagyis 3. negyedéves üzleti jelentésében, amiből megtudhatjuk hányan használják a platformot napi szinten, de többek között az is kiderül mennyi bevételt hoz a cégnek egy ember.

Naponta 2 milliárd ember Facebookozik

A világon majdnem 2 milliárdan, kis kerekítéssel egész pontosan 1 milliárd 930 millióan Facebookoznak naponta. Ezzel pedig ebben a negyedévben is sikerült növelnie a közösségi média óriásnak a felhasználói táborát. A szép eredményt főleg Ázsiának és az Észak-Amerika, Európa, illetve Ázsiai és Csendes-óceáni térséghez nem tartozó egyéb területeknek köszönheti. Jól látszik ugyanis, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában, illetve az Európai területeken is alig 1-1 millióval nőtt a szám az előző negyedévhez képest. Sőt az Észak-Amerikai régióban a 196 millió aktív napi felhasználó még mindig kevesebb, mint a 2020 második negyedéves csúcs. Talán nem is csoda, hogy az anyacég átnevezésével és a metaverzumba tett energiával megpróbálja a Facebook visszanyerni a fiatalokat. Havonta legalább egyszer viszont ennél már sokkal többen, 2 milliárd 910 ezren Facebookoznak.

Facebook napi aktív felhasználók száma 2021 Q3

A teljes Facebook portfóliót, vagyis a Facebookot, Messengert, Instagramot és WhatsApp-ot már 2.81 milliárdan nyitották meg naponta. 3.58 milliárdan pedig havonta legalább egyszer. Mivel a Földön a cikk írásakor 7.9 milliárd ember él, ez bolygónk teljes népességének 45%-át jelenti.

Ennyi pénzt termel a Facebook hirdetés felhasználónként a cégnek

Ezeknél egy fokkal már izgalmasabb, hogy a Facebooknak mennyi bevétele van egy felhasználójából. Ez logikusan minél inkább eltávolodunk az Észak-Amerikai területektől annál alacsonyabb szám lesz. Méghozzá elég drasztikusan csökken. Míg az Egyesült Államokban és Kanadában $52.34, vagyis megközelítőleg 17.000 Ft bevétele van a Facebooknak egy emberből, addig Európában ez már csak $16.50, vagyis kb. 5.000 Ft. Az ázsiai-csendes óceáni térségben élők ennek a negyedét érik a közösségi óriásnak, a világ többi táján élők pedig mindössze 1.000 Ft-ot. A bevételek nagy része persze a Facebook hirdetéskből származik, amit a cégek és emberek kifizetnek a reklámokért Zuckerbergéknek.

Facebook felhasználókból származó bevétel 2021 Q3

Nem is csoda talán, hogy a Facebook teljes bevétele 29 milliárd dollár volt 2021 harmadik negyedévében, amiből a Facebook hirdetések 28.271 milliárdot hoztak. Az viszont kijön az adatokból, hogy a növekedést már elsősorban nem az Észak-Amerika és Európa fűti ezt, hanem Ázsia és a világ többi része. Ugyanakkor a Facebook mára a 45%-os világ penetrációjával egy stabil és megkerülhetetlen szereplő lett az online térben, amit az iOS 14 és a botrányok se tudtak megingatni. Ezért is fontos minden cégnek és vállalkozónak, hogy jelen legyen a hálózaton és kihasználja a Facebook hirdetés adta lehetőségeket a növekedés és ügyfélszerzés érdekében.

Te is kihasználnád a Facebook hirdetésekben rejlő potenciált, de nem tudod hogyan fogj neki? Akkor pont neked írtuk meg a Facebook kampánytípusokat bemutató cikkünket!

Ha úgy gondolod, hogy profikra bíznád a Facebook és Instagram hirdetéseid keress minket bizalommal!

Kategória: Facebook