Mester Média közösségi marketing ügynökség

Facebook hirdetést indítanál, de nem vagy biztos abban melyik kampány típus a legjobb a céljaid elérésére? Ebben fog segíteni ez a cikk.

Az valószínűleg nem is kérdés ma már, hogy rengetegen vannak fent a Facebookon és a Facebook hálózatba tartozó egyéb platformokon (Instagram, WhatsApp, stb.). A 2021 harmadik negyedéves jelentéséből egész pontosan ki is derül, hogy mennyien, amiről ebben a cikkünkben írtunk: 3,6 milliárd ember lép be legalább havonta valamelyik Facebook szolgáltatásba

Gyakorlatilag mindegy milyen üzleti céllal vágnál neki a Facebook hirdetéseknek, a rendszer mindenre kínál megoldást. Ez még úgy is igaz, hogy nemrég egy kisebb átcsoportosításon estek át a kampánycélok. De vegyük is sorra melyik mire jó.

Facebook kampány célok

A Facebook jelenleg 3 csoportra bontva teszi elérhetővé a kampány célokat, amikre hirdetni lehet. Ezek az ismertség (awareness), a megfontolás (consideration) és a konverziók (conversions).

Ismertség kampányok

Ide tartoznak az elérés és a márkaismertség kampánycélok, amik a legegyszerűbbek az összes közül. Ha azt szeretnéd, hogy az üzeneted a lehető legtöbb emberhez eljusson, vagy legtöbbször megjelenjen ilyen Facebook kampányt érdemes indítanod.

Elérés kampány

Elérés Facebook kampányt akkor érdemes indítanod, ha azt szeretnéd, hogy a Facebook hirdetésed az általad beállított célcsoporton belül a lehető legtöbb emberhez eljusson, Méghozzá minél alacsonyabb gyakorisággal. Gyakorlatilag ennek a lényege, hogy minél több ember lássa legalább egyszer a hirdetésed. Ezon túl a rendszer inkább az új emberek elérésére koncentrál, minthogy egy valakinek többször is megjelenítsea hirdetésed.

Ez jól jöhet akkor, ha pl új üzletet nyitsz valahol és egy adott területen szeretnéd, hogy minél többen tudjanak erről. Itt fontos, hogy ez vagy akkor működik igazán jól, ha már erős a márkaismertséged (pl. MediaMarkt, Auchan, stb.), vagy, ha társul más kampányokkal.

Márkaismertség kampány

A márkaismertség cél pont ennek az ellenkezőjét szolgálja, vagyis egy szűkebb csoportnak fogja minél többször megmutatni a hirdetéseidet. Persze ez nem azt jelenti, hogy 10 ember fogja 200 alkalommal szembe találni magát a mondandóddal. Egy bizonyos elérési pont után a rendszer inkább a korábban elért embereknek is megmutatja a hirdetésed. Ez segíti a márkaismertség növelését, azt, hogy az emberek jobban visszaemlékezzenek a cégedre és az üzenetre. Természetesen be lehet manuálisan állítani a maximális gyakoriságot, ahogy az elérés kampány esetében is. Ha ezt a beállított értéket elérik a hirdetéseid vagy új közönség után néz a Facebook algoritmusa, vagy beállításfüggően leállítja a Facebook kampányt.

Megfontolás kampányok

Ez lett az új csoportneve az összes olyan Facebook kampánycélnak, ami valamilyen interakciót vár el az emberektől. Mindent ez alá a kalap alá vesz, ami a konverziókon felül értendő, azt ugyanis a következő blokkban kezeli. Egész pontosan ide tartoznak a forgalom (traffic), az aktivitás (engagement), az alkalmazástelepítések (app installs), a videómegtekintések (video views), az érdeklődőkeresés (lead generation) és az üzeneteket célzó Facebook kampányok.

Forgalomterelő Facebook kampány

Forgalom kampányt akkor érdemes választanod, ha azt szeretnéd, hogy minél több ember keresse fel a weboldalad megfelelő aloldalát a lehető legalacsonyabb kattintási költségen. Itt a Facebook semmi mást nem csinál, minthogy megkeresi a célcsoportodon belül azokat, akik a legnagyobb valószínűséggel fognak kattintani a hirdetésedre. Blogoknak, vagy többszintű konverziós kampányok esetében lesz elsősorban jó választás.

Aktivitás kampány

Aktivitás Facebook kampányt akkor válassz, ha azt szeretnéd, hogy a bejegyzésednek minél nagyobb aktivitása legyen. A Facebook minden interakciót ide sorol: reakciókat, kommenteket, megosztásokat, de a bejegyzés kattintásokat is. Emiatt nem szabad azt várni, hogy ebben az esetben elárasztják a kommentelők a posztod. De az biztos, hogy ennél a kampánytípusnál dolgozik leginkább a rendszer azon, hogy ez így legyen és likeokban se legyen hiány.

Alkalmazás telepítések kampány

Az alkalmazás telepítések kampánycélt akkor válaszd, ha egy applikációt akarsz hirdetni és az a célod, hogy minél többen telepítsék is azt fel a telefonodra. Nincs nagy csoda a működés mögött itt se. A megfelelő Apple App Store vagy Android Play store linket kell beillesztened, ami a felhasználókat az ő készüléküknek megfelelően tereli jó helyre. A Facebook pontosan tudja kik azok, akik nagyobb valószínűséggel letöltenek applikációkat, így azoknak jeleníti majd meg a hirdetésed. Messze olcsóbban tudsz majd letöltéseket szerezni így, mint sima forgalomterelő kampányokkal.

Videó megtekintés kampány

Videó megtekintéseket célzó kampányra akkor van szükséged, ha azt szeretnéd, hogy egy videódat a Facebookon minél többen nézzenek meg legalább 3 másodpercig, vagy jobb esetben végig. Itt beállíthatod, hogy a 3 másodperces, vagy a 100%-os videómegtekintés lesz a célod. Ebben az esetben csak Facebookra feltöltött videókat használhatsz, tehát YouTube, Vimeo, stb. nem fog működni.

Érdeklődőszerző kampány

Az érdeklődőszerzés kampányt akár a konverziós csoportba is sorolhatta volna a rendszer, mivel itt a cél az, hogy leadeket szerezz a cégednek. Azért kerülhetett mégis ide, mert értékesítés, tényleges konverzió nem történik és a leadek is a Facebook rendszerben maradnak. Így mindenképp sales munka fogja követni ezt a kampányt. Viszont ez egy gyors és költséghatékony módja annak, hogy új ügyfél-, vagy akár munkatárs jelölteket szerezhess pár jól célzott hirdetéssel.

Konverzió kampányok

Ez az utolsó nagy csoport a Facebook kampány típusok között, amibe a konverziók (conversions), a katalógusalapú értékesítés (catalog sales) és a Bolti forgalom (Store Traffic) célok tartoznak. Gyakorlatilag minden olyan esetben ezek között kell keresgélned, ha a Facebook kampányod üzleti célja az online, vagy offline értékesítés, vagy egyéb konverzió

Konverziós kampány

A konverziók kampánycél ahogy a neve is mutatja valójában minden olyan alcélt szolgál, ami konverziónak mondható a weboldaladon. Itt fontos, hogy szükség van alsó hangon a Facebook Pixel telepítésére, de jobb esetben a Facebook konverziós API-ra is a megfelelő mérés érdekében. Konverzió gyakorlatilag bármi lehet, ami a céged üzleti céljait szolgálja.

Az alap konverziós események többek között az oldalbetöltés (pageview), a tartalom megtekintése (viewcontent), a kosárbatétel (add to cart), a fizetés kezdeményezése (Initiate checkout), vásárlás (purchase), vagy az érdeklődőszerzés (lead). De többek között ilyen a keresés (search) is. Az érdeklődőszerzés esetében fontos különbség, hogy itt a weboldaladon érkező érdeklődőszerzésről beszélünk például egy űrlap kitöltésével, míg a közvetlen érdeklődőszerzési kampány esetén Facebookon belüli leadek generálásáról.

A Facebook kampány itt azért dolgozik, hogy az általad választott konverziós eseményt a lehető legolcsóbban érje el. Nem kell megijedni, ha a CPM és a CPC magasabb, illetve a CTR alacsonyabb ebben az esetben, mint egy forgalomterelő kampánynál. Ez természetes és logikus is, hiszen a rendszer célja nem az, hogy minél több látogató menjen a weboldaladra, hanem az, hogy azok közül minél többen konvertáljanak is.

Tegyük fel, hogy 15 forintos kattintási költségen szerzel 100 látogatót egy forgalomterelő kampánnyal, de közülük senki se vásárolt nálad. Ekkor 1.500 Ft költség mellett lenne 0 eredményed. Ezzel szemben egy értékesítés célú konverziós kampánnyal lehet, hogy 60 Ft, vagy még sokkal magasabb a kattintási költség, amivel 100 látogató 6.000 Ft-ba kerül. De ha közülük 5-en vásároltak is, akkor máris 1.200 Ft-os konverziós költségről beszélünk. Ezért fontos, hogy a megfelelő adatokat hasonlítsuk össze a kampánytípusok esetleges A/B tesztjében és a megfelelő kampánycélt válasszuk ki a valós üzleti célunknak megfelelően.

Katalógus értékesítés kampány

A katalógus alapú értékesítés nagyon hasonlít az értékesítés célú konverziós kampányra. A fő különbség az, hogy a Facebook ebben az esetben a céged összes termékét tartalmazó, már beállított Facebook katalógusodból mutatja majd meg a hirdetésekben a megfelelő opciót mindenkinek. Ezek minden esetben dinamikus hirdetések lesznek, vagyis az algoritmus dönti majd el, hogy milyen termékeket mutat és milyen sorrendben. Ezt persze lehet specifikálni remarketingben és termékcsoportokkal is.

Bolti forgalom Facebook kampány

Végül, de nem utolsósorban a Bolti forgalom kampánycélra akkor lesz szükséged, ha az embereket a fizikai boltodba szeretnéd terelni. Ehhez szükséges, hogy felvidd ezek címét a Facebookra a megfelelő menüpontban. Innentől kezdve a hirdetéseidben már csak ki kell választani melyik boltba szeretnéd terelni az embereket, a Facebook pedig a telefonok GPS adatai alapján számítja majd a konverziókat.

Egy Facebook kampány indítása előtt talán a legfontosabb lépés, hogy pontosan meghatározzuk mi az üzleti cél és ennek megfelelő kampánytípust válasszunk. Még jobb, ha egy többszintű stratégiát alakítunk ki, amiben a Facebook marketing mixben kiaknázzuk a különböző kampánytípusok előnyeit, hogy azok egymást támogatva szállítsanak szuper eredményeket.

Úgy gondolod ez alapján kirajzolódott benned a megoldás? Akkor még olvasd el a leggyakoribb Facebook hirdetési hibák cikkünket is, hogy bizos jól induljanak a kampányaid!

Ha úgy érzed elvesztél a Facebook hirdetések rengetegében, vagy csak egyszerűen profikra szeretnéd bízni a közösségi média marketinged keress minket bizalommal!

Kategória: Facebook