Mester Média közösségi marketing ügynökség

Mitől lesz jó egy Facebook hirdetés? Nagyon egyszerű feladni a Facebookon, hiszen egy gomb megnyomásával is el lehet indítani ezeket. Viszont ahhoz, hogy a kampányok tényleg jó eredményt hozzanak már nem árt egy kicsit mélyebben a dolgok mögé nézni és elkerülni pár alap hibát. Ez a cikk segíteni fog, hogy a jövőben ne kövess el 5 olyan Facebook hirdetési hibát, amivel a saját eredményeidnek teszel be.

Bejegyzés kiemelést használsz Facebook hirdetésre

A Facebook ott segít, ahol tud és fel is ajánlja a bejegyzéseid alatt, hogy azokat egy gombnyomással kiemelheted. Ehhez még azt is megmutatja előre, hogy mennyi pénzért hány embert érhetsz el vele, tehát egyből elhúzza előtted a mézes madzagot. Ez tényleg egy szuper lehetőség a kezdőknek, vagy azoknak, akik ennél nem szeretnének mélyebben megismerkedni a Facebook hirdetéskezelővel, de nem ez fogja a lehető legjobb eredményeket hozni.

A bejegyzés kiemelése gombra kattintva szembe találod magad a hirdetéskezelő egy butított verziójával. Itt beállíthatod a célod (több üzenet, több aktivitás elérése stb.), azt, hogy mi szerepeljen a hirdetés gombjának a címkéjén, a célközönséged, illetve, hogy meddig és mennyi pénzért fusson a hirdetés.

Ha ez mind megvan már csak be kell állítanod egy fizetési módot és nincs más hátra, mint rábökni a bejegyzés kiemelése gombra.

Facebook bejegyzés kiemelése
FAcebook bejegyzés kiemelése célzás

Csakhogy a rendszer előnye, az egyszerűség egyben a hátránya is. Nem tudod beállítani, hogy a Facebook hirdetésed pontosan hol jelenjen meg (Facebook Facebook partnerhálózat, Instagram). Nem fogsz részletes adatot kapni az elért emberekről, azok aktivitásairól és emiatt nem is tudsz menet közben javítani a hirdetéseiden. Így pedig könnyen lehet, hogy rengeteg pénzt fogsz elégetni.

Mi ezért javasoljuk minden esetben a Facebook hirdetéskezelő használatát. Nem sokkal bonyolultabb ott feladni egy egyszerű hirdetést, viszont sokkal több lehetőség és információ fog a rendelkezésedre állni. Ha nem tudod hogy kezdj ennek neki olvasd el a korábbi cikkünket a témában: Melyik Facebook kampánytípust válaszd?

Túl nagy közönséget célzol meg a Facebook hirdetéseiddel

Facebook hirdetés célközönség

Rengeteg cég esik bele abba a hibába, hogy úgy gondolja igazából mindenki a célközönségébe tartozik. Emiatt nem pontosítja a Facebook hirdetések célzását, nem állít be szűrőket. Így pedig túl nagy és pontatlan lesz a közönség, akik szembetalálják magukat a hirdetéseiddel. Ez a hiba nem csak a kicsiket, hanem akár a havi többmilliós költésú nagyokat is sújtja.

Minden egyes cégnek meg kell határoznia, hogy kik tartoznak a célközönségébe, kiknek akarnak eladni. Ha ezt elmúlasztják legalább 2 nagy hibát vétenek: Mindenkihez is szólnak egyszerre, amivel nem lesz jól célzott az üzenet. Másrészt olyan emberekre is költenek a marketingbüdzséből, akik irrelevánsak a cég számára.

Örök érvényű törvény, hogy ha mindenkihez szólsz valójában senkihez se teszed. A túl általános, kevésbé célzott üzenet pedig kevésbé fogja érdekelni az embereket. Gondolj csak bele. Ha például női kiegészítőket árulsz gondolhatod, hogy minden nő a közönséged tagja lehet. Ez viszont nincs így még akkor se, ha tényleg egy relatíve széles körről beszélünk. Egy 50 körüli Budapesti nő esetében kevésbé talál be a hirdetés, ha a szövege kifejezetten 20 körüli fiataloknak szól, vagy túl általános.

Ezért érdemes szegmentálni a célközönséged és ezeknek a csoportoknak külön rájuk célzott hirdetéseket készíteni, amiket közel fognak érezni magukhoz. Így nő az aktivitás a hirdetéseiden és sokkal olcsóbban fognak jönni az eredmények.

Egy jól meghatározott célcsoport bontással és ez alapján tervezett hirdetésekkel azt is elkerülhetjük, hogy olyanoknak jelenjen meg az üzenet, akiket az egyáltalán nem fog érdekelni. Így a megfelelő célzási beállításokkal tényleg csak azoknak juttatjuk el az üzenetet,  akiknek releváns lehet. Ezzel pedig újfent növelhetjük a kampányaink eredményességét.

Túl szűk közönséget célzol meg a Facebook hirdetéseiddel

Az előző hiba fordított esete, amikor a marketingesek túl kicsi egységekre szegmentálják a közönséget és ezeknek mind külön üzenetet szeretnének eljuttatni. Ez elméletben egy szuper jól célzott Facebook kampányt eredményezhetne, de sajnos a gyakorlat sokszor nem így működik. Ha a Facebookot túl szűk közönségre eresztjük rá a hirdetési keretünkkel, az a legtöbb esetben kontraproduktív. Ez a hirdetések gyors elfáradását fogja magával hozni, a közönségről nem is beszélve.

Facebook hirdetés célközönség célzás

Minél több pénzt költesz egy minél szűkebb célcsoportra, annál többször fogják látni az emberek a hirdetéseid. Minél többször látják ugyanazt az ütenetet, annál hamarabb unnak majd rá, ez pedig az eredményenkénti költség drágulását fogja magával hozni. Valószínűleg addig a pontig, amikor már egyáltalán nem lesz profitabilis a hirdetés futtatása.

Rosszak a Facebook hirdetéseid

Nincs annál rosszabb, ha technikai oldalról mindent jól csinálsz, meghatároztad a tökéletes célközönségeket és eszerint építetted fel a kampánystruktúrát, de a hirdetések mégse teljesítenek jól.

Ilyen esetben szinte mindig ugyanaz lesz a válasz: egyszerűen nem jók a hirdetéseid. Lehet ez azért, mert nem ül a közönségeddel a grafika, a videó, az üzenet, vagy egyszerűen csak nem elég feltűnő, hogy megállítsa az embereket a görgetésben.

Facebook hirdetés

Könnyen lehet az is, hogy valami technikai hiba miatt nem teljesítenek úgy a hirdetéseid, ahogy azt szeretnéd. Így az első dolgod mindig az, hogy ezeket átnézed. A jó Facebook és Instagram oldalon jelennek meg a hirdetések? A jó kampánybeállítást és célzást használtad? Biztos, hogy jól van beállítva a mérés? Nincs gond a Facebook Pixellel és a konverziós API is be van kötve?

Hiába a technikai tudás és a kampányindítás előtti gondos tervezés, ha a Facebook hirdetésbe foglalt üzenet egyszerűen gyenge. Ha nem kelti fel az amúgy releváns közönség érdeklődését végig kell gondolni a következőket:

  • Egyértelműen kommunikálod az üzeneted?
  • Tényleg jó az ajánlat, érdekelheti a közönséget?
  • Kiemelted eléggé az előnyöket? Azt, hogy miért jó választás ez az embereknek?
  • Illeszkedik a megfogalmazás, a grafika stílusa a közönségedhez és a márkádhoz?

Nyilván ezeknél sokkal több dolog miatt fordulhat elő az, hogy nem elég jók a hirdetéseid. Ezért, ha az eredmény nagyon eltér az elvárttól érdemes a hirdetések mellett a kampány minden szintjét és beállítását átnézni nem ment-e félre valami.

Nem A/B tesztelsz

Az előző hibából kiindulva már érezhetted, hogy az A/B tesztek fontossága lesz az utolsó pont.

Az A/B teszt egy csodálatos fegyver az online térben, hiszen bármilyen változtatásra szinte azonnal kapunk választ. Nyilván offline is működik, de ott a visszajelzés sokkal lassabb.

Hacsak nincsenek látnoki képességeid valószínűleg nem tudod előre a hirdetésed elemeinek milyen kombinációja hozhatja a legjobb eredményt. 

Facebook hirdetés A/B teszt

Nem tudhatod, hogy melyik üzenet, melyik grafikai variáció és melyik célzási beállítás hozza a legjobb eredményt. Maximum tippelhetsz és a legjobb tudásod szerint állítod össze a kampányt, remélve a legjobbakat.

A gyakorlatban nincs olyan ember, aki minden esetben előre meg tudja mondani, hogy mi a tökéletes kombináció. Épp ezért érdemes A/B tesztelni a Facebook hirdetéseket.

Érdemes legalább 2 képi és szöveges variációban futtatni a kampányt (így összesen 4 verziót), amik közül egy rövid teszt után kiválasztod a legjobban teljesítőt.

Ugyanez igaz a célzási beállításokra. Nyilván, ha pontosan szegmentálod a közönséged nagyot itt már nem tévedhetsz. De például egy kisbabásokat célzó hideg hirdetésnél érdemes lehet tesztelni egymással szemben a releváns érdeklődési köröket. Ilyen lehet például a szülők, a babyshop, a pelenka, akár konkrét márkák, mint a Pampers stb.

Mennyi A/B tesztet futtass?

Nyilván a végtelenségig lehet futtatni A/B teszteket, de határt kell szabni a dolognak. Ezt pedig mindig a hirdetési keret fogja megmondani. Ökölszabályként 1 variációra legalább napi 3-500 Ft-ot érdemes költeni, ez alatt ugyanis nem fogsz látni igazi adatokat, ami alapján döntést hozhatsz.

Ahhoz, hogy megtudd mennyi A/B tesztet futtathatsz egyszerre oszd le a havi Facebook hirdetési kereted napi szintre és azt a számot oszd el újra 3-500 Ft-al. Természetesen nem érdemes eltúlozni az A/B tesztek számát akkor se, ha a keretedbe beférne akár 10-15 is egyszerre. Hasznosabb inkább az adott egységekre arányaiban többet költeni rövidebb idő alatt, mert így nagyobb adat halmaz alapján tudsz majd dönteni. 

Mi azt szoktuk mondani, hogy a megérzések, gondolatok elengedhetetlenek a jó hirdetésindításhoz, viszont a tesztelés és az adat alapú optimalizáció nélkülözhetetlen a lehető legjobb eredmény elérésének érdekében.

Bárki el tud indítani Facebook hirdetéseket, mivel egy szintig nem túl bonyolult a rendszer, viszont ahhoz, hogy azok tényleg eredményesek legyenek és kiaknázd a legjobb lehetőségeket már részletesen bele kell ásnod magad a bugyraiba. Ha úgy gondolod, hogy szeretnéd egy profi csapatra bízni az online hirdetéseidet keress minket bizalommal!

Kategória: Facebook