Aki elindított már valaha Facebook hirdetést és kicsit mélyebben beleásta magát a dolgokba, minthogy simán kiemeljen egy bejegyzést biztos ült már úgy a képernyő előtt, hogy na most meg kellene írni egy ütős hirdetés szöveget.
Ha mindig kisujjból kiráztad a tökéletes sorokat nem neked szól ez a cikk.
Viszont azok, akik ültek már sokáig az üres kijelző előtt, vagy nem vagy megelégedve az eddigi próbálkozásokkal itt van 5 tipp, amivel sokkal ütősebb Facebook hirdetés szövegeket fogsz írni.
De számít egyáltalán, hogy milyen szöveget írsz? A Facebook hirdetéseknek a jó grafika, fotó, vagy videó a lényege nem? Igaz, hogy a hirdetési kreatív fontosabb, mint a szöveg, de ez nem jelenti azt, hogy ebből ne a lehető legjobbat akard megírni.
Egy jó hirdetési szöveg felkelti az emberek érdeklődését, informál és ami a legfontosabb: cselekvésre ösztönöz!
Szűkítsd le a célközönséged és nekik írj!
Arról, hogy miért fontos tűpontosan célozni a hirdetéseidet és az adott célközönségnek kommunikálni már itt is írtam, de menjünk most bele kicsit mélyebben.
Vegyünk egy olyan alaphelyzetet, hogy a termékednek / szolgáltatásodnak széles a célközönsége. Érdemes akkor úgy megfogalmazni a gondolataidat, hogy az mindenkihez szóljon? Szerintem a kérdés jellegéből már sejted, hogy nem.
Mondjuk sportruházati webshopod van, ahol árulsz női és férfi cipőket, pólókat és sok mást. Ha egy körben szeretnéd elintézni a dolgokat lehetne valami hasonló a hirdetés szöveged:
A legjobb sportruházatok egy helyen! Női, férfi és gyerek cipők, pólók és sok más szuper áron, akár aznapi kiszállítással.
Nézz körbe nálunk: www.példasportruhák.hu
Felkeltette a szöveg az érdeklődésed? Találtál benne olyat, ami miatt téged érdekel? Persze, ha az aznapi kiszállítás lehetőségét vesszük akár lehet benne ilyen, de ezen kívül általános és pont emiatt teljesen érdektelen a hirdetés.
Na de nézzük meg azt a példát, ha jól szegmentálsz és mondjuk hosszútávfutóknak hirdetsz strapabíró futócipőket. Így már megvan a lehetőséged arra, hogy pontosan nekik szóljon az üzenet. Például:
Legyen az 500. km is pont olyan kényelmes, mint az első! Az XY sportcipőkkel ez se akadály.
Találd meg a kedvenced: www.példasportruhák.hu/maratonfuto-cipok
Kicsit olyan ez, mintha a boltba bemenne a vásárló és az értékesítő kifejezetten neki ajánlana terméket, miután meghallgatta, hogy mit keres. Csak éppen a buyer persona képzésed miatt te már sejteni fogod, hogy ki ő és miért akar megvásárolni a terméket, így pedig tudsz eköré, és még fontosabb, pontosan annak a célcsoportnak szóló üzeneteket megfogalmazni.
Hass a fájdalompontokra és vágyakra
Szorosan kapcsolódik az előző ponthoz, hogy ne csak pontosan a célcsoportodnak szóló üzenetekben gondolkodj, hanem olyanokban, amik a fájdalompontjaikra, vagy vágyaikra hatnak. Ez a hirdetési (és landing oldali) szövegírás egyik legnagyobb fegyvere.
Persze ehhez a termékednek / szolgáltatásodnak kell, hogy legyen olyan tulajdonsága, amit ki tudsz domborítani és pontosan ismerned is kell a célközönséged. Viszont, ha ez sikerül a hirdetésed sokkal jobban fel fogja kelteni az emberek érdeklődését, hiszen ez pontosan nekik szól, az ő problémájukra ad megoldást. Vegyünk mondjuk egy matrac áruházas példát.
Egy rossz hirdetési szöveg valahogy így nézne ki:
Pihepuha matracok széles választékban! Memóriahabos és rugós matracok akár gyártói áron!
Nézz szét nálunk: www.peldamatracwebshop.hu
Ugyanannak a termék kategóriának egy sokkal jobb, fájdalompontokra ható hirdetése pedig így:
Búcsúzz el az álmatlan éjszakáktól! A hihetetlenül puha matracainkkal a forgolódás helyett minden este a legjobb alvásod élheted újra!
Gyere el a bemutatótermünkbe és próbáld ki te is milyen az igazán kényelmes, pihentető alvás élménye: www.peldamatracwebshop.hu
A fájdalompont itt a rossz alvás, folyamatos fáradtság, amit egy új, kényelmes matrac megoldhat. Ugyanaz a termék és célcsoport, mégis mennyivel másabb így az üzenet.
A szöveg kapcsolódjon a hirdetési kreatívhoz
Sokszor látom, hogy a cégek úgy pakolják össze a Facebook hirdetéseiket, hogy azok nem feltétlenül alkotnak egy logikus egészt. Lehet, hogy jó a hirdetés szöveg és a kreatív is, de mégse áll össze az egységes egész.
Ez sokszor azért is van, mert a cégeknek nincs kapacitása saját fotózásra / videózásra kifejezetten a kampányokhoz, vagyis stock fotókból kell megfelelőt vadászni, ami még mindig nem lenne gond, ha a végén összefésülnék a szöveges mondandót és a képi anyagot. Vagy éppen több kreatívval indítják el a cégek a hirdetéseiket, viszont ezekhez nem társul a grafikákhoz igazított szöveg.
Egyszerű példa erre, amikor a hirdetési kreatívon egy nő szerepel, a szöveg viszont inkább a férfiakra fókuszál. Lehet, hogy a többi hirdetésen férfiak (is) vannak, de így a konkrét példában nem áll össze a kép.
Ha a hirdetési kreatív és a szöveg nem ugyanazt a célcsoportot szólítja meg, vagy még rosszabb mást kommunikál, akkor az, akit elért összezavarodik, nehezebben érti meg, hogy konkrétan miről is van szó és mivel neki nem érdeke kifürkészni a dolgokat már tovább is görgetett.
Használj egyértelmű cselekvésre felhívást
Facebook hirdetéseket nem azért indít senki, mert annyira ki szeretné tömni Zuckerberg zsebét. Sokkal inkább a saját pénztárcánkat szeretnénk vastagítani, de persze sok más célunk is lehet. A Facebook fel is ajánlja a Call to Action gomb elhelyezési lehetőséget a hirdetésben és sokféle felirat közül tudsz választani, ami jó is.
Azt viszont, hogy milyen cselekvést vársz el az emberektől nem elég itt feltüntetni, hanem a szövegben is meg kell fogalmazni.
Persze nem arra gondolok, hogy webshoposként legyen az a hirdetés szöveged vége, hogy „vásárolj nálunk sok pénzért”.
Térjünk vissza az első példára:
Legyen az 500. km is pont olyan kényelmes, mint az első! Az XY sportcipőkkel ez se akadály.
Találd meg a kedvenced: www.példasportruhák.hu/maratonfuto-cipok
Ahogy látod már itt is szerepel a szöveg végén a cselekvésre felhívás: „Találd meg a kedvenced: www.példasportruhák.hu”
Nem lenne hatalmas katasztrófa, ha csak a Facebook által felajánlott Shop Now CTA gombot használnánk a hirdetésben és ezt elhagynánk, viszont így, hogy a szövegben is szerepel a link és a cselekvésre ösztönzés (Találd meg a kedvenced) bolondbisztossá tettük a hirdetésünket. A felhasználó tudni fogja, hogy hova kell kattintania és mi fog történni utána. Ebben a példában egy maraton futásra alkalmas cipőket felsoroló kategória oldalra fog jutni, ahol kiválaszthatja a neki legjobban tetsző párat.
Fogalmazz egyszerűen
Ha ezek a trükkök megvannak már csak egy feladatod lesz: fogalmazz egyszerűen! Az emberek nem akarnak bonyolult, irodalmi műként is működő szövegeket olvasni a közösségi médiában. Neked se arra kell koncentrálnod, hogy a lehető legszebb, szavatosabb szöveget írd meg, hanem arra, hogy az könnyen értelmezhető legyen. Úgy fogalmazd meg a hirdetéseid szövegét, hogy még egy ötödikes is megértse!
Ha valaki szembe találja magát a hirdetéseddel egyből meg kell érteniük, hogy:
- Mi az ajánlat
- Miért jó nekik
- Mi a következő lépés
Még egyszer térjünk vissza a futócipős példánkhoz:
Legyen az 500. km is pont olyan kényelmes, mint az első! Az XY sportcipőkkel ez se akadály.
Találd meg a kedvenced: www.példasportruhák.hu/maratonfuto-cipok
Mi az ajánlat? Olyan cipők, amik kényelmesek maradnak rengeteg futás után is.
Miért jó nekik? Nem kell folyamatosan új cipőt venniük, vagy éppen nem fog fájni a lábuk egy már rossz cipő miatt.
Mi a következő lépés? Kattintson a linkre, válogasson a színek, formák között és vásárolja meg a kedvencét.
Ennyire egyszerű.
+1 Tesztelj több verziót
Utolsó utáni tippként fontos, hogy mindig A/B tesztelj! Legyen több verziód egy adott szövegből, teszteld, hogy mire, hogy reagál a közönség és a legjobbat tartsd meg, illetve skálázd a lehető legmagasabb profit érdekében.
Lehet, hogy az egyik Facebook hirdetéssel egy olyan fájdalompontra hatsz a szövegben, ami igazából nem vásárlást, hanem csak más interakciót, pl likeokat és kommenteket fog eredményezni nagy számban. De az is lehet, hogy a közönségednek több fájdalompontja is van és az adott hirdetés nem a legerősebbre szól, ami miatt özönlenek majd a rendelések.
Határozd meg a célcsoportod összes lehetséges fájdalompontját és vágyát, ezekre pedig írj az előző 5 pont alapján hirdetés szöveg verziókat, majd teszteld le melyik működik a legjobban. Ha így teszel biztos, hogy pénzmágnes szövegeid lesznek.